Dijital İşyerim Akademi Blog Logo

E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri

E-ticaretin olumlu ve olumsuz yönleri atacağınız her adım için önemlidir. Bu konuda bilgi sahibi olduğunuzda daha mantıklı stratejiler uygulayabilirsiniz. Günümüzde ticaretin sınırlarını ortadan kaldıran e-ticaret ile geniş kitlelere rahatlıkla ulaşılmaktadır. E-ticaret ile hizmet veya ürününüzü tüm dünyaya tanıtabilir ve satabilirsiniz. E-ticaret ile ilgili detaylı bilgi için yazımızı okuyabilirsiniz. Bu yazımızda e-ticaretin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili bildiklerimizi sizinle paylaşacağız.

Sizi arayalım

İletişim bilgileriniz hiçbir koşulda başka kurum ve kuruluşlarla paylaşılmayacaktır.

E-ticaretin Olumlu Yönleri

  • E-ticaret sayesinde hedef kitlenize daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşırsınız. Büyük bir pazar alanında siz de yerinizi alabilirsiniz.
  • Dijital reklamlar ve sosyal medya sayesinde satışlarınızı çoğaltabilir, potansiyel müşteri trafiğinizi arttırabilirsiniz.
  • İyi bir SEO çalışması ile Google gibi arama motorlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz. Böylelikle markanızın tanınmasına, büyümesine katkı sağlarsınız. Aynı zamanda satışlarınızı da oldukça arttırır.
  • Fiziki bir dükkân yerine sanal ortamdaki bir dükkân ile ticaretinizi daha başarılı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Hem kira hem mağaza hem de personel gibi ek giderlerden tasarruf sağlamış olursunuz.
  • E-ticaretin olumlu yönlerinden bir diğeri ise sürekli aktif olan bir mağazanızın olmasıdır. Kişiler siz uyurken bile mağazanızdan alışveriş yapabilirler. Geleneksel işletmeler yerine e-ticaret ile ilerleyen işletmeler her an açık olan mağazalarıyla 7/24 para kazanabilirler.
  • Büyük bir müşteri kitlesine küçük harcamalar ile ulaşabilirsiniz. Dijital dünyada yeni nesil müşteri ihtiyaçlarını fark edebilirsiniz. Böylelikle ürün veya hizmetinizi bu duruma göre güncelleyip sunabilirsiniz.
  • Başarılı bir reklam stratejisi ve tanıtım teknikleri kullanıldığında satışları artmayacak hiçbir firma yoktur. Sadece bu strateji ve teknikleri herkes başarılı bir şekilde uygulayamaz. Siz de satışlarınızı arttırmak ve markanızın bilinirliğini arttırmak istiyorsanız uzman ekimizle iş birliği yapabilirsiniz.
  • Tüketicilerin e-ticarete yönelme sebebi onlara olabildiğince kolaylık sağlamasıdır. İstedikleri ürünleri diğer mağazalarla karşılaştırarak en uygun fiyatlı ürünü bulabilirler. Dışarıdaki fiyatların içerisine kira, mağaza ve personel giderleri eklendiği için internetteki ürünlerin fiyatları onlara oranla daha uygundur.
  • Kolay bir şekilde alışveriş yapılması, ürünlerin kapıya kadar getirilmesi de kişileri e-ticarete sürükleyen bir nedendir. Dünyanın herhangi bir yerinden alışveriş yapma imkânı sunar.

E-ticaretin Olumsuz Yönleri

Her ticarette olduğu gibi e-ticaretin olumsuz yönleri de vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Kişilerin rahat bir şekilde ürün veya hizmeti satın alabilmesi için güvenilir bir alt yapınız olmalıdır. Hem sitenizin hem de ödeme yöntemlerinizin güvenli olması müşterilerinizi size bağlar.
  • Çok fazla işletme yer aldığı için fiyatları ayarlamak zordur. Kişiler fiyat karşılaştırması yaptığı için hangi işletme ürünü daha düşük ücretle satıyorsa onu tercih eder. Bu durumda fiyatlarınızı piyasaya göre dengeleyemezseniz satışlarınız oldukça az olur.
  • SEO çalışmalarına önem vermezseniz, dijital pazarlama ve e-mail pazarlaması gibi yöntemleri aktif kullanmazsanız işletmeniz sanal ortamda görünmez bir rol üstlenir. Haliyle müşterilerin sizi keşfetmesi de zorlaşır.
  • Müşterilerinize detaylı bilgi vermeniz gerekir. Hem açıklama hem de görsel olarak müşteri tatmin olmalıdır. Aksi durumda alacağı ürünün farklı geleceğini düşünerek alışveriş yapmayabilir. Sanal ortamda sahte satıcıların, dolandırıcıların çok olduğunu göz önüne almalı ve müşterinizin güvenini kazanmalısınız.