Dijital İşyerim Akademi Blog Logo

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret internet üzerinden hizmet veya ürün satarak faaliyet göstermekte olan bir hizmet sektörüdür. Gelişen teknolojiyle beraber, insanların ihtiyaçlarını kolaylaştırmak amacıyla e-ticaret sistemi oluşturulmuştur. E-ticaret sistemiyle hem insanlar daha kolay bir şekilde ürünlerini/hizmetlerini pazarlayabilmekte hem de daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşabilmektedirler. Son zamanlarda e-ticaretin popülerliği daha da artmış, çoğu şirket verdiği hizmeti veya pazarladığı ürünü e-ticarete taşımıştır. Yalnızca şirket değil çoğu kişi de yaratıcı fikirleriyle ürettiği ürünleri e-ticaret sayesinde internet üzerinde satışa sunmuş, geniş bir kitleye ulaşmıştır. Pandemi ise e-ticarete farklı bir yön vermiş daha da ilerlemesini sağlamıştır. İnsanlar evde bulundukları süreçte farklı fikirler üreterek hobilerini, el sanatlarını e-ticaret ile pazara sunmuştur.

Sizi arayalım

İletişim bilgileriniz hiçbir koşulda başka kurum ve kuruluşlarla paylaşılmayacaktır.

E-ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret nasıl yapılır sorusu günümüzde en çok cevabı aranan sorulardandır. E-ticaretin süreçlerini öğrenerek bu sektöre adım atabilirsiniz. E-ticaret yapmak isteyen bir kişi veya şirket öncelikle iyi bir araştırma yaparak e-ticaretin süreçlerini öğrenmeli, yaptığı iş planını hayata geçirmelidir. Yapılan iş planının gelecek vadetmesi gerekir. Sağlam bir hedef olmalıdır. Daha sonra ise ürünlerini/hizmetlerini bir e-ticaret sitesi açarak ya da var olan e-ticaret pazaryerleri üzerinden satışa sunarak e-ticarete başlayabilir. Şimdi e-ticaretin önemli noktalarına değinerek e-ticaretin süreçlerini beraber inceleyelim.

E-ticaretin Süreçleri

İş Fikri

E-ticaret sektörüne girerken iyi bir iş fikrinizin olması gerekir. İyi bir iş fikri seçerken özellikle ürün/hizmete olan ilginin ne derece olduğunu ve hedef kitleyi analiz etmelisiniz. Müşterinin ilgisine hitap edeceğinizden eminseniz bu fikir ile devam edebilirsiniz. Bir başka husus ise aynı sektördeki rakipleriniz. Pazar analizi yaparak, kendi iş sektörünüzdeki rakiplerinizin çalışmalarını incelemeniz gerekir. Onlarda gördüğünüz eksikliklere dikkat edip, farkınızı ortaya koymaya çalışmalısınız.

İş Planı ve Disiplinli Çalışma

Her işte olduğu gibi bu işte de çalışmak ve azim çok önemli. Disiplinli bir çalışma şekli ile elde edilemeyecek başarı yoktur. Kendinize ve işinize inanarak çalışın, başarı sizinle olacaktır.

Yapacağınız iş fikrini bulduktan sonra iş planını özenli yapmalısınız. Plan yaparak neyi, ne zaman ve nasıl şekilde yapacağınız belli olur. Attığınız adımları bilinçli bir şekilde atarsınız.

Şirket Kurmak ve Alan Adı Almak

Sitenizde yapacağınız ürün/hizmet satışlarınız için fatura kesmeniz gerekir. Şirket kurarak bu faaliyeti gerçekleştirebilirsiniz.

Kuracağınız şirketin, yapacağınız işin internetteki adına alan denir. Eğer zaten bir firmanız varsa aynı isimle alan adı alabilirsiniz. İşe yeni giriyorsanız alacağınız alan adının markanızla aynı adı taşımasına, kısa ve akılda kalıcı olmasına dikkat etmeniz gerekir.

Güvenilir Bir Altyapı

Vereceğiniz hizmetin sürekli ve kaliteli olması için aynı zamanda güvenilir olması gerekir. Müşterileriniz alışveriş yaparken verdiği bilgilerin gizli kalmasını isteyecektir. Bu nedenle güçlü bir güvenlik sisteminiz olmalıdır. Güvenlik için SSL, ETBİS Kaydı, PCI, DSS, 3D sistemleri işinizi sağlamlaştıracaktır.

Profesyonellik

Profesyonellik için temelde yükümlülüklerinizi eksiksiz bir şekilde yerine getirmeniz gerekir. Kullanıcı sözleşmeleri, gizlilik sözleşmeleri ve mesafeli satış sözleşmeleri gibi hukuki yükümlülükleri bir avukat eşliğinde uygulamaya koymanız gerekmektedir.

Uzman Bir Ekip ile Çalışma

Profesyonellik demişken uzman bir ekip ile çalışmanın da profesyonelliği getirdiğini belirtmek lazım. İşinde uzman kişilerle çalışarak şirketinizi büyütebilirsiniz.

Kargo Firması

Ürünlerinizi ulaştırmada seçeceğiniz kargo şirketine de dikkat etmelisiniz. Günümüzde tüketicilerin en çok yakındığı noktalardan biri kargo firmalarıdır. Ürününüzün eksiksiz, düzgün bir şekilde ve zamanında ulaşmasını sağlayacak bir firma seçmelisiniz.

Müşteri Desteği ve Müşteri Memnuniyeti

Müşterilerinize vereceğiniz “Müşteri Desteği” de sizi rakip firmalardan ayıracak bir unsur olabilir. Yalnız ürün veya fiyatlarınızla değil verdiğiniz müşteri desteği de tercih edilmenizi sağlayacaktır.

Müşteri memnuniyetini sağlamak işinizi geliştirmede büyük etkenlerdendir. Memnuniyetin artmasıyla, ürününüze/hizmetinize olan talep artacak ve süreklileşecektir. Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi iş fikrinizi disiplinli bir çalışma ile yürütürseniz, iş planınızı da uygulayarak başarıya ulaşabilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi

E-ticaret nedir, e-ticaret nasıl yapılır ve e-ticaret süreçleri gibi ana başlıkları ele aldık. Şimdi ise e-ticaret sitesi ile ilgili önemli hususlara değineceğiz.

E-ticaret sitesi, ürün veya hizmetinizi tanıtmada en önemli etkendir. Bu yüzden hem nitelikli hem göz zevkine hitap eden hem de kullanışlı bir e-ticaret sitesi oluşturulmalıdır. Ürün/hizmet içeriği, reklam, tasarım ve pazarlama; yapılan işi tüketiciye kısa film gibi tanıtır. Bu unsurlara değinecek olursak;

Ürün/Hizmet İçeriği

E-ticaret sitesi ürün/hizmet hakkında ne kadar bilgi verirse o kadar nitelikli olur. Ürün/hizmetlerin içeriği, detayları açık bir şekilde ifade edilmeli, müşteri aradığını kolayca bulmalıdır. Kullanıcı odaklı detaylar vermeniz aynı zamanda sitenizin görünürlüğünü de arttırmaktadır.

Tasarım

E-ticaret sitenizin tasarımları müşteriyi çekecek nitelikte olmalıdır. Günümüzde sade fakat akılda kalıcı tasarımlar tercih edilmektedir. Bu durum kullanacağınız logoda da geçerlidir. Sade olup yormayan ama aynı zamanda akılda kalıcı ve dikkat çekici olmalıdır. Hedef kitlenize göre yapılacak tasarımlar işinizi kolaylaştırır. Örnek verecek olursak; eğer hedef kitle çocuklar ise onlara hitap eden renkler, görseller kullanılmalıdır.

Reklam ve Dijital Pazarlama

Markanızı ve işinizi tanıtmak için e-ticaret sitenizde reklam ve pazarlama stratejileri uygulamanız gerekmektedir. Sosyal medyayı aktif kullanımınız, ürünlerinizi tanıtma şekliniz size beraberinde yeni bir hedef kitle getirebilir, işinize farklı bir boyut kazandırabilir. Pazarlama konusunda dikkat etmeniz gereken husus, satış yapacağınız hedef kitleyi bulmak ve sitenizin popülerliğini arttırarak satışları da arttırmaktır.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Hizmeti ise çok kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Hedef kitleyi bulmada yardımcı olur. E-ticaret sitelerinin görünürlüğünü arttırmak, markanın ve işin tanıtımını sağlamak amacıyla alınan hizmet sayesinde hedef kelimelerle hedef kitleye ulaşım kolaylaşır. Dijital ortamlarda belli bir bütçe karşılığında vereceğiniz reklamlarla da sitenizi tanıtabilirsiniz. Adsense, Adwords, remarketing, e-mailing gibi öncü mecralar bu görevi üstlenirler. E-ticaret sitenizin reklamını bu şekilde de yapabilirsiniz.