Dijital İşyerim Akademi Blog Logo

B2B Nedir?

B2B açılımı “Business to Business” şeklindedir. Türkçe karşılığı ise “İşletmeden İşletmeye” anlamındadır. Bu iş modelinde işletmeler arasında belli pazarlama ve satış şekilleri vardır. Firmalar direkt olarak tüketiciye ulaşmaktansa toplu bir şekilde ürün alan ya da perakende satış yapan işletmelerle etkileşime geçer. Adlandırması da bu yüzden işletmeden işletmeye şeklindedir.

B2B nedir?

Sizi arayalım

İletişim bilgileriniz hiçbir koşulda başka kurum ve kuruluşlarla paylaşılmayacaktır.

Kısaca işletmelerin kendi aralarında yaptıkları alım satım işlemleridir. B2B hem geleneksel hem de e-ticarette yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Günümüzde gelişen teknoloji sayesinde farklı türleri de ortaya çıkmıştır.

B2B Türleri

  • Ürün Tabanlı
    1. Fiziki olan ürünlerin alım satım işlemlerine ürün tabanlı B2B denmektedir. Fiziki olan ürünlerde bu tür kullanılır.
  • Servis Tabanlı
    1. Servis tabanlı program daha çok hizmet odaklıdır. İş birliği içinde olunan firmaya çözüm sağlayan hizmet ürünleri bu türün malzemesidir. Reklam ajansları, pazarlama firmaları, finansal çözüm ve destek sağlayan şirketler bu tür içerisine girmektedir.
  • Yazılım Tabanlı
    1. Başka bir iş türü ise yazılım tabanlı işlerdir. Direkt olarak şirketlerin istek ve ihtiyaçlarına özel yazılım çözümleri sağlanır. Analitik çözüm sunan işletmeler, müşteri ilişkileri yönetimi yazılımları, pazarlama otomasyon yazılımları şeklinde çeşitleri sayılabilir.

B2B Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Geleneksel yöntemlerle de e-ticaret üzerinden de bu yöntemle satış yapabilirsiniz. Bazı stratejiler sayesinde bu satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Öncelikle hedef kitlenizi belirleyerek işe başlamalı ve bu kitleye yönelik çalışmalar yapmalısınız. Odak kitleyi belirlemeniz durumunda ilgili alıcılara daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Satacağınız ürünlere talep gösterecek işletmeleri belirlediğinizde iletişim kanallarını kullanarak onlarla etkili bir görüşme sağlayabilirsiniz.

İletişim kanalları derken kastettiğimiz hedef kitlenizin bulunduğu sosyal platformlar, dijital yayınlar gibi aktif olarak kullanılan kanallardır. Hedef kitle, ilgili iletişim kanalı daha sonra da stratejilerinizi belirlemeniz gerekir. Böylelikle geliştireceğiniz stratejiler sayesinde satışlarınızı da yükseltebilirsiniz. Online mecralarda yapacağınız tanıtım çalışmaları ve reklamlar ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda markanızın ve ürünlerinizin de bilinirliğini arttırabilirsiniz.

Ziyaretçi memnuniyeti de firmanız için oldukça önemlidir. Tüketiciler ürünlerinizi kolaylıkla bulabilmeli, aradıkları ürünlere erişebilmeli ve ödeme işlemlerini sıkıntı yaşamadan güvenle yapabilmelidir. Ziyaretçilerinizin memnuniyetini sağlamak onları sürekli kılar. Böylelikle satışlarınız da artar. Ürün fotoğraflarının da orijinal ve profesyonel olmasına özen göstermelisiniz. Ürününüzü birçok yönden göstermeniz; kullanıcının detaylı bilgi sahibi olmasını, böylelikle içi rahat bir şekilde satın almasını sağlar.

Fotoğraflar gibi ürün açıklamalarına da önem vermelisiniz. Ürünlerinizle ilgili yeteri kadar bilgi ve açıklama var ise müşterinin aklında bir soru işareti kalmaz. SEO çalışmaları da etkili satış için dikkat gerektiren bir stratejidir. Çünkü özgün bir SEO sayesinde daha çok kişinin sizi keşfetmesini sağlayabilirsiniz. Sitenize gelen ziyaretçi trafiği artar.

Hepsini bir bütün halinde profesyonel şekilde yapmak kişiler için oldukça uğraştırıcı ve zordur. Bu durumda, alanında uzman ekibimize firmanızı emanet edip siz de referanslarımız gibi güzel sonuçlara sahip olabilirsiniz.